Oficiální web Mafiagame.com přináší rozhovor se třemi vývojáři, veterány, kteří se na tvorbě mafiánských videoher této série podílí již velmi dlouhou dobu na různých pozicích. Celý článek najdete
zde.
Otázka: Jaká byla tvá role, když jsi začal pracovat na sérii Mafia, a jak se vyvíjela v následujících letech?
ROMAN HLADÍK
„
Ve společnosti, která se původně jmenovala Illusion Softworks a vznikla coby nezávislé vývojářské herní studio v České republice, pracuji asi od léta 1997. Takže letos to je už 28 let. Původně jsem se k týmu připojil jako 2D grafik, naučil jsem se trochu 3D. Stal jsem se výtvarníkem postav v původní hře Mafia: The City of Lost Heaven. Když jsme na původní Mafii začínali, byli nás jen čtyři nebo pět. Nakonec jsme se rozrostli na deset lidí. A když jsme skončili, vývojářský tým tvořilo asi 20-25 lidí.
Ve hře Mafia II jsem dostal příležitost stát se uměleckým ředitelem. To byl asi nejdelší vývoj, který jsme zažili, asi osm let. Stále jsme pracovali na konzolových portech první Mafie a v polovině vývoje jsme museli změnit herní engine Mafie II, takže to byl trochu boj. Při Mafii III jsme založili tým Hangar 13 v Novatu, přičemž pár lidí z Česka se kvůli práci na ní přesunulo do USA. Na Mafii III jsem měl na starosti tým v České republice jako pomocný art director, většinou jsem měl na starosti grafický vývoj a spolupráci s externími dodavateli.
Po Mafii III jsem dostal šanci stát se šéfem studia – tedy generálním ředitelem, což je funkce, kterou teď zastávám. Pro Mafii: Definitive Edition bylo příliš náročné dělat současně práci uměleckého ředitele i generálního manažera, a tak jsem požádal našeho bývalého kolegu Petra Motejzíka, aby se k týmu připojil jako umělecký ředitel Mafia: Definitive Edition. Tím pádem jsem si práci na světelných a atmosférických efektech mohl nechat hlavně pro sebe, což se mi vždycky líbilo.
“
TOMÁŠ HŘEBÍČEK
„
Začínal jsem ve stejné době jako Roman, když jsme tvořili tým pro původní Mafii. Když jsme začínali, byl to pár měsíců úplně jiný koncept hry, než Daniel Vávra, autor původní Mafie, přišel s nápadem udělat gangsterskou hru.
Začínal jsem jako 3D grafik. Vždycky mě zajímaly vizuální efekty; vzpomínám si, že mě ke studiu vizuálních efektů inspirovalo sledování filmů jako Terminátor na VHS. Tehdy jsem také natáčel amatérské filmy se svým kamarádem; tak jsem se naučil řemeslu kamerové animace. Jako kameraman původní Mafie jsem chtěl do hry vnést filmovou kvalitu.
Také jsem se zajímal o nové technologie, takže jsem přesvědčil tým, aby zakoupil zařízení pro snímání pohybu (motion capture) – mělo základnu s magnetickým polem, pokrývalo plochu pouze 2 x 2 metry a vešel se do něj vždy jen jeden herec. Byl to pro nás obrovský zážitek a strašně nás to kreativně nakopávalo. Například u scén, kde po sobě střílí parta chlapů, jsme museli celou přestřelku choreograficky rozpracovat, přičemž jsme mohli herce nahrávat pouze po jednom.
Ke konci původní hry jsem také pomáhal vést tým, což mě přivedlo k roli ředitele animací na Mafii II a ředitele médií na Mafii III. Po Mafii III, když Roman převzal studio tady v Brně, jsem převzal roli vedoucího produkce tady v České republice a také roli mediálního ředitele. U hry Mafia: Definitive Edition jsem s týmem řídil práce při snímání pohybů v USA a režíroval finální střihy.
“
ALEXANDER COX
„
Pracoval jsem jako producent ve společnosti 2K a spolupracoval jsem s lidmi, kteří pracovali na hře Mafia II; to byla moje první zkušenost s touto sérií a moje první práce v produkci mimo oddělení kontroly kvality. Když 2K koupilo společnost Illusion Softworks a přeměnilo ji na 2K Czech, a začali jsme se na vývoji podílet ještě více než předtím. Hodně času jsem s týmem strávil přímo na place během vývoje Mafie II. Jako externí producent jsem byl do toho zapojen tak úzce, jak jen to šlo, a pak jsem se ke konci Mafie II oficiálně připojil k týmu jako designér a přestěhoval se do České republiky.
Byl jsem také designérem hry Mafia III a o několik let později jsem se stal herním ředitelem hry Mafia: Definitive Edition. V rámci společnosti jsem působil na několika různých místech. V současnosti pracuji ve studiu v Brightonu, předtím jsem dělal s Romanem a Tomášem v Brně, pár let jsem strávil také v pražské kanceláři – bylo toho celkem dost.
“
září / říjen - dokončuji lokace z M3, doplňuji rozcestník, opravuji nebo vylepšuji různé články, rozšiřuji
sekce s achievementy, podrobně popisuji různé edice her Mafia a chystám sběratelské předměty M3.
.