Stručný přehled podrobností z rozhovoru s vedoucími pracovníky z Hangar 13, týkající
se očekávané Mafia: The Old Country / Mafia: Domovina.
Rozhovor pochází ze zdroje
Vortex.cz., kde
jej vedla Kristýna Sulková.
Vyzpovídáni byli
generální manažer Roman Hladík, výkonný producent Devin Hitch
a umělecký ředitel Jakub Vavřík.
Délka hry, kapitoly, cutscény a rozhodnutí
Jak bude nová Mafie dlouhá a kolik bude mít kapitol, nechtějí tvůrci
před vydáním vyzrazovat. Ujišťují ale, že se svou délkou velmi přibližuje remaku prvního dílu
z roku 2020.
Počet cutscén ve hře je velký. Podobně jako u jiných her Mafia, kde je hlavní
požitek ze hry tvořen hlubokým příběhem, i zde tomu není jinak a proto
taková hra zahrnuje více ukázek než žánrově odlišné tituly. Závěrečná scéna
má být dechberoucí.
Titul nenabídne žádné alternativní konce ani možnost se postupem
příběhu jakkoliv rozhodovat, v tom, co by mělo nějaký vliv na další postup.
Propojení s dalšími díly série
Domovinu si dle tvůrců užijí i hráči touto sérií nepolíbeni a
její zpracování je může přimět k tomu, zahrát si i předešlé díly.
Již dříve oznámené 4 známé tváře jsou z části náhodné NPC, někteří se
však zapletou do příběhu "významnou rolí". Tvůrci věří, že přítomnost
těchto postav udělá radost především hardcore fanouškům série, kteří tyto
charaktery dobře znají.
Mapa a průzkum herního světa
Svět v Mafia: Domovina je sestaven hlavně jako kulisa příběhu, který
hraje největší prim. Mezi jednotlivými kapitolami budeme mít - stejně
jako u prvního a druhého dílu - opět možnost herní svět prozkoumávat.
Princip začátků bude podobný prvnímu dílu.
V úvodu celého příběhu tolik volnosti nebude, budeme se seznamovat hlavně
s postavami. Později, na začátku kapitol, máme možnost si ještě v areálu
Torrisiho vinice zajít
k
Valeriovi pro zbraně a v garáži si vybrat vozidlo.
San Celeste, které jsme viděli již několikrát, ať už jde o kostel / chrám o
dvou věžích či radnici s náměstím, město, které známe již z úvodní kapitoly
druhého dílu, je jedním ze 4 hlavních měst ve hře.
Co se týče samotných staveb, tvůrci se tušují, že zůstali věrni sicilské
architektuře a atmosféře. Ve hře nemáme najít žádnou budovu, která by byla
1:1 vytvořena podle skutečné stavby, podobnosti ale nastat mohou.
Jiné to je u kopců / hor, které se mají podobat skutečným pohořím na Sicílii.
Optimalizace
Nádhery Domoviny si nejvíce užijí majitelé výkonných PC sestav
a PS5 Pro. Hra je ale vytvořena tak, aby
vypadala dobře i na klasické PS5, Xboxu Series X a dokonce nemá
strádat ani na méně výkonném Xboxu Series S.
Celková optimalizace dostala maximální péči.
Český dabing a herecké výkony
K českému obsazení se tvůrci zatím nebudou vyjadřovat.
Soustředí se v těchto chvílích na další opravy ve hře, aby
mohli již při vydání přinést ještě lepší zážitek s d1 patchem.
Herecké obsazení, chemie mezi jednotlivými účinkujícími a
jejich celkové výkony jsou špičkové.
Dobové automobily a koně
Díky vášnivému a ochotnému sběrateli veteránů z téhož období, který je dokonce Čechem,
se tvůrci s takovými kousky mohli blíže seznámit na vlastní kůži.
Díky tomu tak mohli lépe určit celkové vlastnosti vozidel, ale i třeba
nahrát jejich realistické zvuky motoru. Každé vozidlo ve hře
je tak jedinečné. Co se týče rychlosti, jsou ve hře
i rychlé kousky, pro lepší požitek z hraní. Není ale pravidlem, že
auta z tohoto období nutně byla pomalá.
Koně ve hře představují alternativu k automobilům.
Když nebude v naší blízkosti auto, můžeme sáhnout po koni. Stejně tak
si jej můžeme vybrat ze stáje na začátku mise. Koně budeme moci pohladit a
není možné jej usmrtit.
Plavání
Protagonista Enzo nebude moci plavat. Princip má být opět
podobný remaku prvního dílu, tam, když jsme spadli do vody,
objevili jsme se zase na břehu.
Zbraně a inventář
Krom toho, že si zbraně budeme moci zajišťovat u specialisty
Valeria, budeme je moci brát mrtvým protivníkům.
Klasicky budeme moci nést velkou obouruční zbraň a malou jednoruční,
mezi nimiž je možné přepínat. Princip se podobá posledním dílům.
Nůž máme u sebe vždy k dispozici jako takovou zálohu.
Inventář je dalším prvkem, který se v Domovině velmi podobá posledním dvěma
dílům.
Obtížnost a vnímání nepřátel
Protagonista Enzo má možnost využívat něco jako další smysl, kdy
skrze stěny a jiné překážky vidí protivníky. Podobný prvek byl nedílnou
součástí již třetího dílu.
Podle vyjádření tvůrců by ale tento prvek měl být nejspíš jen při nastavené
snažší obtížnosti, podobně jako asistence při míření. Dle jejich slov totiž chtějí, aby byl kdokoliv schopen
hru dohrát a komu by to bylo málo, může si nastavit těžší úroveň obtížnosti.
Vnímání nepřátel skrze objekty je u Enza vysvětleno tím, jak už jako
malé dítě musel pracovat v sirných dolech a navykl si na velmi temné prostředí,
v němž musel rozeznávat různé objekty a osoby.
Budoucnost série
Po vydání hry se teprve ukáže, jak bude vše pokračovat.
Tvůrci budou poté naslouchat zpětné vazbě od hráčů a až bude ten správný
čas, uvedou, co bude následovat.
Mafia: The Old Country vyjde 8. srpna 2025 pro PC (Steam), PS5 a XSX. Budeme hrát za zbrusu novou postavu jménem Enzo Favara v prostředí nehostinné italské Sicílie na počátku 20. století. Hru pohání Unreal Engine 5, bude mít český dabing i titulky.
Po vývojové stránce je titul již
dokončen.