Vývoj hry Mafia

Giuseppe | 15. srpna 2022
Tento článek pojednává o vývoji hry Mafia: The City of Lost Heaven a věcech, které měly být její součástí, ale byly odstraněny. Nejde přímo o beta, ale alpha verzi, a už vůbec ne o jednu verzi hry, těch verzí se před vydáním vystřídala celá spousta a každá měla své specifické prvky, které zůstaly pouze v ní. Většina původně plánovaných věcí v souborech hry zůstala, respektive jejich textury, modely, texty a podobně, často ale jen jejich neúplné části.

Samotný nápad na tuto hru vznikl v začátcích roku 1998, její samotný vývoj pak nastal v listopadu 1998. Tehdy hra ještě běžela na enginu převzatém ze hry Hidden & Dangerous, která byla předchozím dílem vývojářů ze studia Illusion Softworks. První návrhy na novou hru přinášely i takové možnosti, jako je klon Mad Maxe, střílečka v divočině, až scénárista a režisér hry Daniel Vávra přišel s nápadem na gangsterku. Podle jeho slov si tou dobou nikdo neuvědomoval, jak moc nereálné je takovou hru vytvořit a ještě několik let od začátku vývoje si spousta z nich myslelo, že hru nikdy nedodělají. Již velice brzy si začali tvůrci uvědomovat, že engine Insanity z Hidden & Dangerous je pro Mafii trnem v patě, a tak zhruba dva roky strávili nad vývojem nového enginu s názvem LS3D, díky kterému nejenže hra získala daleko lepší kabát, ale dokázala pojmout i rozsáhlejší prostředí, více chodců a aut v ulicích a podobně.

Mafia Game Mafia Game
Insanity Engine
LS3D Engine




Město

V rozpracované fázi hry jsme mohli vidět poněkud odlišné město Lost Heaven. Naproti kinu Twister v Hobokenu, kde se nachází krám Žlutýho Píta, byly další budovy, ve finální verzi tam máme staveniště. Ulička za Bertoneho autoservisem neměla být slepou ulicí, ale měla být normálně průjezdná. V různých částech města to více žilo, byly rozmístěny různé krabice, stánky, zábradlí a další podobné kulisy, které ve finální hře chybí. Na parkovištích byla zaparkovaná vozidla. V některých starších upoutávkách lze spatřit i neznámá místa, jako různé postranní uličky, skladiště nebo nějaký pivovar / lihovar.

Mafia Game Mafia Game Mafia Game
Mafia Game Mafia Game Mafia Game



Tramvaje a nadzemka

Změny se dotkly i městské hromadné dopravy. Jak tramvaje, tak i nadzemka, měly mít zelenohnědou barvu a jejich vzhled působil velmi staře.

Mafia Game



Postavy

Všechny postavy ve hře měly drobně odlišné, "ošklivější" obličeje a textury oblečení. Z těch hlavních postav pak například Paulie nenosil šedé obleky, ale hnědé, stejně tak Tommy měl mít hnědý oblek, Sam měl původně knír a blond vlasy a Sára byla zrzka se zelenýma očima. V beta verzi vidíme dokonce i postavy, které se do finální verze nedostaly. Původní vzhled všech zmiňovaných zůstal v ikonkách ukazatele zdraví.

Mafia Game Mafia Game Mafia Game



Vozidla

Ve hře lze získat trainerem nebo skriptováním další vozidla, která byla zřejmě plánovaná pro běžné užívání. Jsou to buldozer, traktor, autobus, parní válec, monster truck a dokonce i motorka. V souborech se sice dají najít i další, avšak moderní vozy, ty jsou tam nejspíš jen kvůli testování a nedokončený tank, který se údajně testoval pro tehdy rozpracovanou hru Hidden & Dangerous 2 (nebo Vietcong?). Karoserie vozů měly mít také odrazy / odlesky, což ale v některých případech vypadalo velmi lacině. Textury různých vozů byly odlišné nejen barvou, třeba takový Lassiter V16 Fordor měl původně hnědo-bílé barevné provedení nebo Schubert Extra Six Fordor mimo jiné i světle zelené provedení. Na některých obrázcích z hraní nedokončené hry můžeme vidět v ulicích jezdit auto Manta Prototype, které je ve finální hře dostupné jen jako prototyp. Vůz Silver Fletcher měl po stranách vzadu ještě jedno okno.

Mafia Game Mafia Game Mafia Game



Multiplayer a režim závodů

V textových souborech hry jsou texty pojednávající o multiplayeru a jeho nastavení - serverech, PINGu a dalších s tím souvisejících věcech. Stejně tak najdeme prvky poukazující na multiplayer v režimu závodů. Závodní režim se nakonec dostal pouze do konzolové verze, ačkoliv byl plánován i pro PC. V PC verzi najdeme totiž spoustu textur včetně miniatur jednotlivých závodních tratí i jejich načítacích obrazovek.


Zbraně

V souborech můžeme najít odlišný typ Thompsonu, podle všeho typ M1921, finální je typ M1928. Tento Thompson je viděn na některých z prvních gameplay záběrů ze hry, vydaných kolem let 2000 / 2001. V jednom ze záběrů je pohled na výběr zbraní u Vincenza, kde byl tento typ Thompsonu na výběr ze seznamu. Ve finální verzi je Thompson 1921 k vidění v cutscéně, kde v kapitole Smetánka naši tři hrdinové Tommy, Paulie a Sam pozorují vzlétnutí a pád letadla s úhlavním nepřítelem Donem Morello. Samopal se nachází v souborech hry, při "vytažení" ale není možné s ním střílet. V porovnání s verzí 1928 je samopal větší, s delší hlavní a má o poznání horší model.

Dále tu máme zbraně pro boj zblízka jako jsou rozbitá lahev, meč a baterka, kterou jsme měli použít v misi Návštěva lepší společnosti pro snažší orientaci ve tmě. Více nevyužitých zbraní najdeš v sekci Zbraně - Mafia (2002).

Mafia Game Mafia Game Mafia Game



Gameplay

Lišil se také ukazatel zdraví a nábojů. Při pronásledování policií se nezobrazoval v horní části obrazovky blok, pouta nebo pistole, ale jedna až tři policejní hvězdy. Styl nastupování do auta měl odlišnou animaci. Změnou prošel také radar, který byl původně hranatý a nacházel se nad ukazatelem zdraví. Tachometr byl drobně odlišný a otáčkoměr byl zapuštěn přímo v něm.

Mafia Game Mafia Game Mafia Game
Mafia Game Mafia Game



Mise / příběh

Ve hře měla být nějaká aktivita s boxem. Vše nasvědčuje tomu, že měl Palermo klub sloužit nejen jako únikové místo v misi Melouch, ale jako taková boxérská aréna či snad takový klub gangsterů, kde mimo jiné provozují box. Mezi texturami jsou k nalezení loga boxeru s nápisem Palermo Club a mezi modely pak najdeme hned čtyři boxéry, z nichž jeden je použit jako násilník v kapitole Běžná rutina (v Motelu, mlátí Sama) a další se jmenuje Stan a v úkolu od Lucase mu máme dát pořádnou lekci. Existuje i Tommyho boxérský model, kdy má na sobě kalhoty bez trička. Mezi texturami se nachází i načítací obrázek s boxérkama, takže šlo zřejmě o jednu z běžných misí.

Existuje také několik skriptů, které spouští vyřazené možnosti. Například v kapitole Smetánka existuje ještě jeden další skrytý konec, kdy Morella pronásledujeme až k jeho vile v Oak Hill, naši hrdinové jsou zde ale v ukázce zavražděni a mise končí neúspěchem (video zde). V kapitole Sára měla být pasáž s policistou, který přiběhne Tommymu a Sáře na pomoc, chuligáni ho ale zabijí.

Mafia Game Mafia Game Mafia Game



Zvířata

V souborech hry najdeme druhou, bílou texturu psa, která sedí přesně na ten samý model psa, který můžeme vidět v některých misích. Je tu také model krávy, tři modely holubů a model slepice. Během hraní můžeme krom zmíněných psů narazit pouze na racky, a to ještě k tomu pouze v některých ukázkách (nejspíš pouze v intru).

Mafia Game Mafia Game



Komentovat nebo ohodnotit článek
© 2022-2024 LostHeaven.cz | Runabout Design 1.0
O webu   |   Kontakt   |   Hierarchie   |   Cookies   |   Autorská práva   |   2K Hub   |   Podpořte nás