Jednoduše přesuňte soubory ze staženého archivu "mafiawe.zip" do kořenového adresáře hry Mafia, tam, kde se nachází soubor
"Game.exe". Program pak spusťte přes soubor "Editor.exe". Ale pozor! Aby program MWE pracoval tak jak má, musíte
mít vyextrahované minimálně složky MISSIONS, MODELS a MAPS, v nejlepším případě je ale dobré vyextrahovat všechno.
K tomu vám dopomůže program MafiaDataXTractor.
Klávesové zkratky a ovládání
Zkratky, které vám mnohonásobně usnadní používání programu:
LMB
výběr objektu
RMB
pohyb kamerou pomocí myši
W
pohyb kamerou rovně
A
pohyb kamerou doleva
D
pohyb kamerou doprava
S
pohyb kamerou dozadu
ctrl + 3
posouvání modelu pomocí myši
Lctrl + 4
otáčení modelu pomocí myši
Lctrl + 5
zvětšení / zmenšení modelu pomocí myši
Lshift + C
zobrazení kolizí objektů
Lctrl + K
přidání a nastavení kolize objektu
Používání programu
Pro úpravu mapy musíte vybrat pod horní kartou "File" položku "Load Mission" a pak vyberete adresář některé z misí ve složce
Missions, tedy té mise, jejíž mapu chcete upravovat. Například nahrajete třeba soubor "MISE-04 MOTOREST" což je mapa kapitoly Běžná rutina, části s motelem, a tu jsem
vybral pro ukázku.
Po nahrání mapy jsou tu vyobrazené různé žluté, někdy modré blbiny, které mohou překážet ve výhledu. Ty a další nadbytečné
prvky vypneme nebo zapneme ve výběru na pravé straně v boxu "renderer" a hned nad ním si upravíme třeba užitečnou rychlost kamery, stačí
změnit hodnotu v kolonce "speed" a čím vyšší číslo tam dáme, tím bude pohyb kamerou rychlejší.
Levým tlačítkem myši vybereme jakýkoliv soubor, který se na mapě nachází, zvýrazní se tak červeně. Zkusíme jednoduchou věc - zkopírovat nějaký objekt
a třeba rovnou stojany na palivo. Vybereme je a zmačkneme na klávesnici levé ctrl + C, čímž to zkopírujeme, musíme
tomu ale přiřadit název, dejte jaký chcete, jen se NIKDY nesmí shodovat s názvy jiných objektů, které tam už jsou!
Osobně dávám náhodné nesmyslné názvy typu třeba "fceihiwsixdbx" a tak.
Odklikneme, dále je položka "Parent", tu vždy ponecháme na hodnotě "Primary sector", odklikneme a
je to. Nyní už jen pomocí Lctrl + 3 soubor přesuneme kam jen chceme, pomocí Lctrl + 4 ho můžeme i otočit.
Další vymoženosti máme v nabídce "Tools", zde zvolte "Property Frame" a můžete upravovat mnohem víc věcí,
přesnou pozici (position) po osách X,Y,Z, rotaci (rotation) X,Y,Z, ale také velikost objektu (scale), která je v základu na hodnotě 1.
To nyní zkusíme, uděláme si na této mapě obřího psa a zkusíme ještě psy nakopírovat. Ten pes má svou spawnovací pozici na dvorku za motelem.
Pro jeho zvětšení / zmenšení na něj klikneme a změníme hodnoty v kolonkách "scale" nebo použijeme zkratku Lctrl + 5.
Zkusíme ještě třeba s pomocí "rotation" převrátit žlutý Lassiter nebo zmenšit Paulieho.
Uložíme to přes "File" - "Save" a spustíme hru - misi Běžná rutina - motel.
Nyní zkusíme vložit nějaký objekt. Vybereme si třeba telefonní budku z letiště, jejíž název (modelu) je "homofonní budka.4ds".
Klikneme na "Create" a vybereme "Model". Pak někam klikneme, třeba na zem, a v otevřeném okýnku napíšeme zase název souboru, stejně jako u kopírování, další hodnotu
necháme zas a opět na "Primary Sector" a pak musíme napsat přesný název modelu i s příponou formátu.
Ve většině případů se ale objekt objeví někde pod zemí, takže ho musíme pomocí "Properties" dát tam, kde ho chceme mít.
Pomocí Lctrl + K přidáme vybranému objektu kolizi.
září / říjen - dokončuji lokace z M3, doplňuji rozcestník, opravuji nebo vylepšuji různé články, rozšiřuji
sekce s achievementy, podrobně popisuji různé edice her Mafia a chystám sběratelské předměty M3.
.