Mafia III vyšla v roce 2016. Po finanční stránce úspěšná hra, avšak mezi fanoušky dosti zaskřípalo, jelikož jsme dostali úplně odlišný
zážitek, než který stanovily předešlé dva díly.
Hrajeme za afroameričana Lincolna Claye, sirotka, který považuje za svou rodinu černošskou komunitu, jejíž
vůdce se ho jako malého ujal a staral jako o vlastního. Později však přijde den, kdy je černošský gang zrazen italskou mafií, vedenou
Salvatorem Marcano a
většina jeho členů včetně Lincolnových nejbližších, jsou zabiti. Samotný Lincoln ale útok přežije a příběh zasazený do
města New Bordeaux, vytvořeného podle reálného New Orleans a období sedmdesátých let, pojednává
o jeho cestě za pomstou, zničením mafie a utvořením vlastní pseudorodiny.
HODNOCENÍ
Grafika [+1]
Velkým plusem této hry je nutně grafika. Skvěle propracované textury a vše s tím související rozhodně nemá chybu.
+ Skvěle propracovaná grafika
Vozidla [+4]
Ve hře najdeme celou paletu vozidel všemožných silničních kategorií. Nově v sérii se můžeme těšit i člunům, které
můžeme běžně užívat a pohybovat se s nimi po okolních vodách. Destrukce vozidel už bohužel není, co bývala.
+ jízdní model + modely a grafika aut + fyzika aut - destrukce + Možnost za jízdy střílet
Postavy [+2]
Další pozitivum přikládám postavám. Postupem hrou a jejími DLC narazíme na všemožné postavy, z nichž každá má odlišný charakter.
+ Rozmanitost charakterů + Jedinečné postavy i v DLC
Zbraně [+1]
Můžeme používat spoustu zbraní - pistole, samopaly, pušky, kulomet, brokovnice, granáty, bomby, molotovy a tak dále.
K naší smůle zase nemůžeme používat zbraně pro boj zblízka, i přesto, že má u sebe Lincoln páčidlo, kterým páčí zámky a
rozvodné skříně. Nůž lze použít pouze k tichému zabití.
+ Množství a rozmanitost zbraní - absense zbraní na blízko
Prostředí [+1]
Propracované město New Bordeaux, atmosféra bažin a celkově venkov mají velké plus. Stejně tak interiéry nemají chybu.
Město ale už nežije, jako tomu bylo v předešlém dílu.
- město prakticky bez života + Propracované interiéry - Nedodělané věci (nevyužité kolejnice ve francouzské čtvrti atd.)
Příběh [+1]
Plnohodnotné příběhové mise jsou bezchybné, jen škoda, že jich je jen pár a většinu příběhu tvoří zdlouhavé dobývání územních celků.
+ Zpracování hlavních misí - dobývání území
Hudba [+1]
Dokonalý hudební doprovod 70. let, zahrnující soundtrack, ale i dobové písně.
+ Dobové skladby
Dabing [+2]
Bohužel, musím dát velké mínus tomu, že ve hře není český dabing, na kterém si my, čeští fanoušci zakládáme. Doufejme, že u další
hry v pořadí, se ho opět dočkáme. V dnešní době se tvůrci mohou obrátit na crowdfundingové služby, kde by jim na to zcela jistě
spousta fanoušků přispělo, pokud jde hlavně o finance, jak sami říkali, že se jim to nevyplatí.
- Chybějící český dabing + Kvalita EN dabingu + Náhodné hlášky AI postav
Umělá inteligence [+1]
Ta vcelku ještě ujde, spíš ale budí vtipný dojem, než problémy.
+ žádné problémy, které by kazily požitek z hraní
Technický stav [+0]
K mé smůle hra obsahuje hned několik chyb, kdy není možné pokračovat v příběhu. Osobně se mi to stávalo na PC i v PS4 verzi
a většinou u Donovana. Bohužel je neopravili ani ve slavné Definitivní edici. Ukázka na začátku dané mise se prostě nerozjede a nezbývá, než
hru vypnout a reinstalovat. Problém však také je, že hra se ukládá na jedno místo, tudíž nemůžeme hrát třeba celou kapitolu odznovu a pokud
se něco pokazí komplet a hra se s tím uloží, nezbývá, než hrát celou hru od začátku. Dobré je si někde postupně zálohovat uložené soubory.
Mladší bráška se setkal i s chybou na začátku příběhu, kdy se hra zasekne v kuchyni, kde máme za úkol nandavat polévku. Můžeme se
tam sice pohybovat, ale není možné v této misi pokračovat.
- Nedomyšlený systém ukládání - Nemožnost pokračování kvůli náhodné chybě v některých misích
Gameplay [+3]
Hratelnost je zcela jistě nejlepší, pokud mluvím o chození po svých.
Krytí, boj se zbraněmi i zblízka, tichý nebo agresivní, to vše nemá chybu, a skvěle se tyto prvky osvědčily i v DLCčkách.
Existují tu také nové prvky, které se postupně odemykají podle toho, jak postupujeme hrou a kterému společníkovi
kolik přidělujeme kšeftů a čtvrtí. Staráme se o naše finance, můžeme využívat služeb jako je policejní dispečink,
consigliere, mobilní dealer zbraní a vybavení nebo přistavení vozidla, která můžeme také vylepšovat.
+ Nové prvky + Jednoduché ovládání - Boj zblízka je nezáživný, civilisté jsou dokonce sundáni jedním tahem a zpravidla nebojují - Nemožnost ničit auta či dynamické předměty holou pěstí + možnost plavání, která v předešlých hrách chyběla
Každou hru Mafia hodnotím stejným způsobem a používám u toho stejné parametry. Celkem může každá hra získat 27 bodů, což je 100%.
Pokud daná hra získá v některých kategoriích negativa, strhává se za každé -1 bod.
MAFIA III
17 z 27
63%
I když většina příběhových misí tvoří pouhé časem až nudné dobývání území a nehrajeme za v sérii již
typického obyčejného hrdinu s italskými kořeny, který se z chuďase stane váženým člověkem, ale hrajeme
rovnou za válečného veterána, až řekněme Ramba, který je v praxi strojem na brutální vraždění,
přináší hra nádherně zpracovanou grafiku, město, ale i
dobová auta, poměrně slušný příběh, návraty některých známých tváří, ale i plnohodnotná DLC, která jsou dnes již standardem.
říjen / listopad - dokončuji lokace z M3, doplňuji rozcestník, opravuji nebo vylepšuji různé články, rozšiřuji
sekce s achievementy, edicemi her a další.