Vývoj hry

Giuseppe | 17. ledna 2024
Protože kvůli dlouhotrvajícímu a nepříliš zdařilému vývoji druhého dílu došlo na spoustu, opravdu velkou spoustu škrtů toho, co bylo do hry původně plánováno, byl již po jeho vydání v předprodukci díl třetí. Ten se měl odehrávat opět ve městě Empire Bay, s odlišným příběhem i postavami a veškeré nedostatky, které tvůrci kvůli nátlaku vydavatele po již tak velmi zdlouhavém a náročném vývoji, bylo v plánu dát do nejlepšího pořádku. Šlo by tak zřejmě o zprovoznění hromadné dopravy, zavedení zbraní pro boj zblízka, ale třeba i další vymoženosti jako je možnost nakupovat nemovitosti nebo nové vozy přímo v dealerství a kdo ví, co ještě dalšího. Právě zachování původní městské zástavby druhého dílu mělo dát tvůrcům velký prostor k zaměření se na jiné detaily, které by v takovém případě měli možnost vynést na zcela nevídanou úroveň, jež by si mohla zadat i s detaily prvního dílu.

Jenže to byla jen jedna stránka věci. Hlavní slovo měla již několik let společnost 2K Games, která je vydavatelem titulů a vlastníkem nejen původně studia Illusion Softworks, tou dobou již 2K Czech, ale také samotné značky Mafia. Celý proces navíc komplikoval fakt, že se blížilo uvedení nové generace konzolí na trh (PS4 / X1, 2013), a tak bylo nutné předělat a vylepšit stávající Illusion Engine. 2K Games se situace kolem vývoje třetího dílu příliš nezamlouvala. Studio 2K Czech tak zasáhla restrukturalizace, změna vedení a propouštění. Málo z plánovaného nakonec skončilo pouze ve formě z velké části lacině zpracovaných DLC druhého dílu. Někteří z klíčových vývojářů byli přesunuti z Česka do americké Kalifornie, v roce 2014 vzniklo nové studio Hangar 13 a vývoj třetího dílu byl kompletně restartován, získal označení "Project Whisky" a vedoucím projektu se stal Haden Blackman, člověk, který se netajil tím, že sérii Mafia do té doby prakticky neznal.

Díl, který byl pod dohledem Hadena Blackmana vytvořen, je sice plnohodnotnou tříáčkovou hrou s dechberoucím prostředím, zpracováním animací, filmečků a tak dále, ale již od základu jde o špatnou Mafii, absolutní odklon od toho, na co jsme byli zvyklí. Blackman tento nový "mafiánský" projekt v rozhovorech označoval za něco zcela nového, co Hangar 13 dělá po svém, se svou vlastní vizí hratelnosti i vyprávěním příběhu.


Město

Město bylo původně plánováno jako New Orleans, přesně tak, jak je tomu i ve skutečnosti. Později ho ale tvůrci změnili na New Bordeaux, jinak přezdívané jako Bourbon City, stejně jako tomu je i u zmíněné reálné předlohy.


Vozidla

Mezi soubory hry je jedno jediné, které bylo vidět na prvních záběrech z hraní ještě před vydáním, do finální verze se ale nedostalo. Jde o policejní variantu vozu Samson Richmond-Lux, která je označována jako Samson Protector.

Dále se původně měla některá auta nazývat jinak, a to nejen jejich značka / výrobce, ale i model daných vozů. Měly být dokonce zachovány v sérii již tradiční automobilky jako Shubert, Smith, Culver, ale i Bruno nebo Walter. Seznam původních názvů aut, u kterých došlo ke změně:

Původní název Finální název
Berkley Buzzard Potomac Indpendent
Bruno Ravine Bulworth Aspen
Bryant Gala Eckhart Taxi
Bryant Longhorn Samson Storm
Culver Majesty Lassiter Majesty
Culver Pedigree Potomac Heritage
Culver Station Potomac Crockett
Delizia 58 De'Leo 58
Fritz Moravia De'Leo Kashmir
Fritz Palatine Lassiter Palatine
Hank Compact Potomac 5500/GAI 353
Lassiter Magnate Lassiter Sterling
Lassiter Mogul Lassiter Courant
Samson Wizard Potomac Viscount
Shubert Bandit Lassiter Leopard
Shubert Compact Bulworth Freight
Shubert Hearse Bulworth Hearse
Shubert Pilgrim Bulworth Buckliner 150
Shubert Popular Lassiter Bishop
Shubert Supreme Berkley Executive
Smith Allback Bulworth Buckliner 75
Smith Bison Berkley Stallion
Smith Interstate Potomac Gallant
Smith Mainline Eckhart Champion
Smith Wildman Berkley Country Sedan
Walter Offroad Samson Lokata



Hromadná doprava

Do hry se původně měly dostat autobusy Parry, které známe z druhého dílu. V Downtownu (Centru) měly jezdit tramvaje jejichž model je označován jako "streetcar", bohužel zde najdeme ale pouze prázdné kolejnice se zastávkami a není zcela jasné, proč od tohoto záměru bylo nakonec upuštěno. Vespod vidíte přesnou podobu tramvaje, která nám byla ukázána na oficiálním screenshotu ještě před vydáním hry. Totožný obrázek tramvaje je pověšen v kanceláři právníka Christianam Remuse, kterého navštívíme v rámci DLC Přidej, kotě!. O tom pojednává tento článek.


Mafia 3 tram



Komentovat nebo ohodnotit článek


na sekci se pracuje

DLC



Novinky



Videohry



Komunita



Vozidla



Výběr článků



Aktuality na webu

září / říjen - dokončuji lokace z M3, doplňuji rozcestník, opravuji nebo vylepšuji různé články, rozšiřuji sekce s achievementy, podrobně popisuji různé edice her Mafia a chystám sběratelské předměty M3. .


Statistiky webu

3638stránek
447postav
311vozidel
131zbraní
31rodin a gangů
128zajímavostí
84hlavních misí
179vedlejších misí
551lokací
© 2022-2024 LostHeaven.cz | Runabout Design 1.0
O webu   |   Kontakt   |   Hierarchie   |   Cookies   |   Autorská práva   |   2K Hub   |   Podpořte nás